Kratki opis
Usprkos njegovoj popularnosti na suvremenoj umjetničkoj sceni, format izvedbenog predavanja i u globalnom je smislu kronično teorijski zanemaren fenomen koji vapi za aktualnim interpretacijama i čitanjima. Ova je knjiga stoga važan doprinos konceptualizaciji žanra koji operira na granici umjetničkog i akademskog odnosno izvedbenog i teorijskog polja te kroz svoje funkcioniranje ukazuje na neke od neuralgičnih točaka navedenih domena. Originalna intervencija ovog djela sastoji se prije svega u osvjetljivanju strukturnih preduvjeta u diskursu znanosti o umjetnosti i izvedbenim studijima koji su omogućili nastanak ovog žanra čime se značajno nadilaze uobičajene perspektive koje ne nadmašuju estetsku razinu elaboracije. Autorica tako proširuje polje svog interesa i na polja povijesti i sociologije umjetnosti, a zahvaljujući originalnoj ideji o genezi žanra, koja zahvaća u šire polje odnosa znanosti i umjetnosti, a tiče se neoliberalnih pritisaka na akademsko i umjetničko polje, donosi i neke značajne teze o razvojnim linijama drugih suvremenih umjetničkih žanrova koji nastaju u domeni umjetnosti kao istraživanja. I u uže metodološkom, kao i šire epistemološkom smislu. Stoga ova knjiga predstavlja osvježenje u hermetičnom diskursu izvedbenih studija. Goran Pavlić