Kratki opis
Knjiga daje sažet i pregledan uvid u vrlo široko i raznovrsno područje koje se od 1990-tih godina naziva primijenjenim kazalištem. Riječ je o širokom spektru izvedbenih praksa koje su se razvijale od 1970-tih godina (ukorijenjene i utemeljene, kako to knjiga pokazuje, u znatno starijim tradicijama i iskustvima) a pojavljuju se pod nazivom kazalište u zajednici, odgojno kazalište, kazalište za obrazovanje, kazalište za napredak, forum teatar, društveno kazalište i sl.
Knjiga se bavi temama kao što su inkluzivno kazalište, primijenjeno kazalište kao oblik izvedbenog angažiranja i predstavljanja osoba s invaliditetom i kroničnim bolestima, zatim s tim usko povezano terapijsko kazalište (područja psihodrame i dramske terapije, kazališta u bolnicama i izvedbe povezane s paljativnom skrbi) zatim segment izvedbenog predstavljanja socijalno različitih, (siromašni, neobrazovani, stranci, useljenici), kao i kazalište za društveni razvoj, izvedbeni aktivizam te participativno kazalište. Posebno su predstavljena kazalište za obrazovanje kao i kazalište u zajednici (forum teatar, proces teatar, kazališna prevencija nasilja i sl.) Zasebne cjeline, također, predstavljaju i kazalište u zatvorima i popravnim ustanovama, izvedbene prakse povezane s resocijaliziranjem, prijenosom socijalnih vještina, kao i razvojno kazalište (nerazvijeni krajevi, ekologija, održivi razvoj). Knjiga predstavlja i kulturnu reprezentaciju manjina kroz kazalište, zasebno za osobe treće dobi, za rasne, vjerske i etničke manjine, kao i za rodne manjine, queer kulturu i uopće probleme drugosti u kazalištu. Kroz pojedinačne prikaze različitih vrsta i podvrsta primijenjenoga kazališta, cjelovito komentira općenite probleme kazališta drugačijih, različite isključene zajednice, kao i pitanja inkluzivnosti kazališta, društvenih konstrukcija norme, izvedbeno preispitivanje socijalno konstruiranih entiteta i kulturnu reprezentaciju različitih u odnosu na većinu.
DARKO LUKIĆ redoviti je profesor na Akademiji dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu. Predaje i na doktorskom studiju književnosti, izvedbenih umjetnosti, filma i kulture na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Gostovao je na brojnim sveučilištima u inozemstvu (Austrija, Velika Britanija, SAD, Italija, Španjolska, Brazil, Argentina, Bugarska, Rumunjska, Poljska). Doktorirao je znanosti o umjetnosti – teatrologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu 2005., magistrirao dramaturgiju na Fakultetu dramskih umetnosti Univerziteta umetnosti u Beogradu 1990. i diplomirao komparativnu književnost, filozofiju i teatrologiju na Filozofskom fakultetu u Sarajevu 1985. Stručno se usavršavao na Tisch School of the Arts, New York University u New Yorku 1997. Kao Fulbrightov stipendist, zatim na European Academy for Culture and Management u Salzburgu 1995., potom na Institute for Theater Anthropology, University of Copenhagen 1998., te kao rezidentni dramski pisac u Royal Court Theatre u Londonu 1996. sa stipendijom British Councila, i Le Chartreuse, Avignon, 1994. kao stipendist francuskog Ministarstva kulture. Diplomirao je e-learning course design na ELA (E-learning akademija) u Zagrebu, a certificirani je trener za nastavnike s diplomom TQ (Teaching Intelligence – edukacija za edukatore). Objavio je teorijske knjige u području teatrologije ("Uvod u antropologiju izvedbe, Kome treba kazalište?", “Kazalište u svom okruženju”: knjiga 1 “Kazališni identiteti” i knjiga 2 “Kazališna intermedijalnost i intertekstualnost”; kultura, tranzicija”, “Drama ratne traume”, “Produkcija i marketing scenskih umjetnosti”, “Misliti igru?”), znanstvene tekstove te sudjelovao na mnogim međunarodnim teatrološkim konferencijama i seminarima. Objavljuje i prozu, dramske tekstove te prevodi s engleskog i španjolskog jezika.