Kratki opis
Knjiga + 2 CD
Hrvatska reproduktivna glazbena umjetnost, osobito za vrijeme i nakon Drugoga svjetskog rata, bila je dosad nedovoljno istražena. Jedan od predstavnika tzv. zagrebačke pijanističke škole, Ivo Maček (1914.-2002.), prikazan je u ovom radu ne samo kao pijanist, nago i kao skladatelj, pedagog i redaktor. S obzirom na raznolikost tematskih područja, rad je podijeljen u tri poglavlja (Ivo Maček – pijanist, Ivo Maček – skladatelj i Ivo Maček – pedagoški rad i ostale djelatnosti), s ciljem prepoznavanja i osvjetljavanja njegova glazbeničkog i skladateljskog profila.
Mačekov pijanistički profil uočen je kroz prikaz tradicija njemačke i francuske pijanističke škole. Analizom njegovih izvedbi konstatirano je da je bio profinjen interpret, precizne i pregledne izvedbe te diskretnog i nenametljivog stila. Navođenjem podataka o njegovom solističkom i komornom repertoaru pružene su osnove za prosudbu općih recepcijskih tendencija u Hrvatskoj i nadopunjena je slika o koncertnom repertoaru u razdoblju prije, tijekom i nakon Drugoga svjetskog rata. Analizom Mačekova stvaralaštva uočen je sinkretizam stilskih obilježja koji je prisutan i u njegovoj reproduktivnoj djelatnosti. Dokazano je da Maček u svom stvaralaštvu nije težio korjenitim promjenama, nego se oprezno odnosio prema suvremenim glazbenim stremljenima i nije pokazivao eksperimentalnu smjelost u stvaralaštvu. Analitički pogled svjedoči i o sustavnom radu na pronalaženju skladateljskih rješenja koja su odgovarala njegovim predodžbama. Prikazom njegova pedagoškog i redaktorskog rada, spoznalo se da je kao pedagog razvijao kod studenata njihove prirođene sposobnosti i odgojio niz poznatih koncertanata i pedagoga, a kao redaktor obogatio standardnu glasovirsku instruktivnu literaturu.
Ova knjiga u konačnici je monografija o Ivi Mačeku, koja nudi pravce za daljnja istraživanja glazbenih ličnosti s kojima je on kao komorni glazbenik uspješno surađivao, a s ciljem potpunijeg sagledavanja hrvatske reproduktivne glazbene umjetnosti za vrijeme i nakon Drugoga svjetskog rata.
ALMA ZUBOVIĆ diplomirala je 1995. na Odsjeku za muzikologiju Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu. Magistrirala je muzikologiju 2000. na Muzičkoj akademiji u Sarajevu, a doktorirala 2012. na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu. Od 1998. zaposlena je u X. gimnaziji „Ivan Supek” u Zagrebu, gdje je 2008. imenovana profesoricom savjetnicom iz predmeta Glazbena umjetnost. Od 2006. obnaša dužnost voditeljice Županijskoga stručnog vijeća nastavnika glazbene umjetnosti srednjih škola Zagrebačke, Krapinsko-zagorske, Karlovačke županije i Grada Zagreba, a od 2007. i dužnost voditeljice Stručne radne skupine za Državnu maturu iz glazbene umjetnosti. U suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje (AZOO ) pokrenula je 2004. edukacijski projekt „Učenici – učenicima” i bila mentorica učenicima na međunarodnom natjecanju Join Multimedia 2006. Sudjelovanjem u provedbi bilateralnog projekta Proces učenja u kurikularnom pristupu (2009. – 2011.) AZOO -a i K-education projektnog ureda Zagreb, a po nalogu Saveznog ministarstva nastave, umjetnosti i kulture Republike Austrije, osposobljena je za primjenu kurikularnog pristupa procesima učenja i poučavanja. Objavila je 17 znanstvenih radova, 4 izvješća o znanstvenim skupovima i tekstove knjižica za 3 nosača zvuka (Hrvatski komorni orkestar i Mješoviti pjevački zbor INA; Zagreb, 2003., Soba za štiri kvarteta flauta 4 Syrinx; Ljubljana, 2010. i Decade kvarteta flauta 4 Syrinx; Zagreb, 2013.). Koautorica je monografije Zagrebačka filharmonija 1871.-1996. (ur. D. Detoni; Zagreb, 1996.). Sudjeluje kao predavač na međunarodnim konferencijama u organizaciji International Council for Traditional Music i Muzikološkog društva Bosne i Hercegovine, na godišnjim sastancima Hrvatskoga muzikološkog društva te na stručnim skupovima AZOO -a i međužupanijskim stručnim vijećima.